GO ON CLINIC Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Strzegomska 138/6 , 54-430 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000827364, NIP: 5010080204, REGON: 385500543, adres e-mail: kontakt@goonclinic.pl – jest Administratorem Danych Osobowych (zwanym dalej Administratorem) swoich pacjentów na których rzecz świadczy usługi medyczne, a także opiekunów prawnych pacjentów małoletnich, zwanych dalej łącznie Pacjentami
Dane osobowe Pacjentów przetwarzane są przez Administratora w celu zawarcia umowy o świadczenie usług medycznych i jej rozliczenia, w celu świadczenia usług medycznych oraz w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności w zakresie przechowywania dokumentacji medycznej. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do zarejestrowania się na wizytę lekarską oraz do otrzymania pomocy medycznej.
Administrator przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych w pkt. 2 powyżej. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na Administratora wynika ze szczególnych przepisów prawa lub z prawnie uzasadnionego interesu Administratora, o którym mowa w pkt. 5 lit. e poniżej (tj. przez okres przedawnienia roszczeń lub zakończenia właściwych postępowań, jeżeli w okresie przedawnienia zostały one wszczęte). W zakresie przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej, dane przetwarzane są zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres,
5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie,
dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
Źródłem przetwarzanych danych osobowych są Pacjenci. W przypadku Pacjentów małoletnich, dane pobierane są od opiekuna prawnego.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Pacjentów jest:
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. niezbędność do wykonania umowy zawartej pomiędzy Administratorem, a Pacjentem lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta przed zawarciem umowy (rejestracja na wizytę lekarską, zarządzanie rezerwacją), lub
art. 9 ust. 1 lit. c i h, tj. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody lub przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, dokonania diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, lub
art. 9 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – w zakresie udostępniania dokumentacji medycznej osobom upoważnionym, chyba że zachodzą przesłanki z tego przepisu, które wykluczają zgodę pacjenta, lub
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. niezbędność do wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, lub
art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń do czasu ich przedawnienia lub do czasu zakończenia właściwych postępowań, jeśli zostały one wszczęte w tym okresie, lub
art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgoda Pacjenta na przetwarzanie danych osobowych w określonych celach, gdy inne podstawy prawne przetwarzania danych osobowych nie mają zastosowania.
Dane osobowe Pacjentów nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu przepisów RODO.
Administrator nie udostępnia danych osobowych podmiotom trzecim bez zgody osoby, której dane dotyczą. Dane mogą być udostępniane bez zgody osoby, której dane dotyczą, wyłącznie podmiotom posiadającym umocowanie do przetwarzania danych osobowych w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności osobom i podmiotom, którym można udostępnić dokumentację medyczną na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania Podmiotom przetwarzającym dane na rzecz Administratora. Administrator powierza dane osobowe Pacjentów:
firmom informatycznym świadczącym usługi hostingowe, obsługującym domeny internetowe oraz zajmujące się obsługą systemów komputerowych Administratora,
firmom świadczącym usługi księgowe,
firmom świadczącym inne usługi, które są niezbędne do bieżącej działalności Administratora.
Dane osobowe Pacjentów nie podlegają profilowaniu.
Zgodnie z przepisami RODO, Pacjenci mają prawo do:
bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych,
dostępu do swoich danych osobowych,
poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych,
usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),
ograniczenia przetwarzania,
przenoszenia danych,
wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych,
w przypadku podstawy prawnej w postaci zgody – prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
niepodlegania profilowaniu,
wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), z uwzględnieniem zasad korzystania i realizowania tych uprawnień wynikających z przepisów RODO.
Wszelkie zapytania, wnioski i skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, należy kierować na adres e-mail: kontakt@goonclinic.pl lub w formie pisemnej na adres: GO ON CLINIC Sp. z o.o., Strzegomska 138/6, 54-430 Wrocław.
W treści zgłoszenia należy w sposób wyraźny wskazać:
dane osoby lub osób, których dotyczy zgłoszenie,
zdarzenie, które jest powodem zgłoszenia,
przedstawić swoje żądania oraz podstawę prawną tych żądań,